2obraza

Radosti in tegobe,ki nas spremljajo v življenju

DRŽAVA,GROBAR MLADIH

Komentiraj

Objavil/a kamper 17.10.2007 ob 17:31 pod Aktualno, miks, naša bodočnost, Življenje

V današnjih časih se veliko govori o nezaposlenosti mladih.Veliko jih je,ki enostavno nočejo delati in živijo na račun staršev,socialne podpore,prodaje drog,kriminala itd.Dosti je tudi takih,ki nočejo delat za mizerno in neredno plačilo.Veliko pa je mladih ki radi delajo in ustvarjajo pa jim je država s svojimi zakoni in predpisi,ki so pisani na kožo posameznikov v oviro in ne v pomoč.Mladi pridni in ambiciozni ljudje brez bogatih staršev in raznih stricev si enostavno ne morejo privoščiti poslovnih prostorov,delavnic in osnovnih sredstev.Poznam kar nekaj primerov mladih,ki bi zagotovo uspeli,če bi jim ta država,ki ima polna usta besed kaj so in bodo naredile za mlade,ponudila roko in jim pomagala v štartu.Drugi problem,ki ga je država ustvarila sama in od katerega živijo tisti pri koritu pa je plačilna nedisciplina,ki prizadene vse kategorije poštenih državljanov,posebno pa mlade začetnike v poslu,ki si enostavno niso mogli ustvariti rezervni fond in tako ravno zaradi neplačil propadejo klub energiji ki jo vlagajo v svoj posel.Za rešitev plačilne nediscipline ni potrebna nobena umetnost,potreben je en sam kratek zakon,plačaj ali pa….

 
42 odgovorov na “DRŽAVA,GROBAR MLADIH”
  1. drmagnum - 17.10.2007 ob 18:54
    drmagnum

    Morda je sedaj odlična prilika, da skupaj s sindikati pokažemo na vse “bolezni”, ki si jih je že navlekla nase ta družbena smetana. Vse je narejeno v smeri, da vzemi še tisto kar še niso ustvarili.

  2. strojnik - 17.10.2007 ob 19:00
    strojnik

    Bodite no resni. Kje pa imamo kakšne sindikate? :shock:

  3. jakob007 - 17.10.2007 ob 19:08

    jst bom tako reku… tisti študentje, ki so pridni v šoli, imajo dobre ocene so splošno izobraženi, imajo potencial ter so marljivi SIGURNO dobijo delo. tisti, ki ne zdelajo šole najbolj pa lahko nergajo, ker ne dobijo službe. in jasno kdo bo sprejel lenuščka, morebiti celo kratkega ali ne talentiranega? v svetu kapitalizacije noben. je pa res, da se pojavlja vse več problem da se dokoplješ do službe. toda z mujo se tudi čevelj ubuje. pa ne bom govoril tebi izkušenemu človeku jaz, ki na tem področju nisem niti dobro obveščen ampak moje stališče je pač tako.

    lp, j007

  4. blitz - 17.10.2007 ob 20:59
    blitz

    Mislim. da je od vseh tegob prav plačilna nedisciplina najhujša, ker mnogi, ki znajo delati, ne pa tudi kolobariti, preposto ne morejo delovati kot podjetniki.

    Plačilna disciplina je ravno tisto, kar najbolj občudujem v Nemčiji. Nikoli ničesar ne plačaš takoj, ampak vedno pride račun po pošti. Pa naj bo popravilo pralnega stroja ali zobozdravnik. Še nikoli mi ni nihče ponudil, da plačam brez računa…

  5. kamper - 17.10.2007 ob 21:04
    kamper

    drmagnum:vladajo tisti,ki zelo dobro živijo in njihovi sinovi nimajo težav z zagonskimi sredstvi in njihove firme so največji neplačniki podizvajalcev potem se pa neplačništvo kot kakšna trakulja vleče do najšibkejšega ćlena.Z neplačili zaslužijo največ zato ni pričakovati,da bi sami sebi prirezali peruti.Enostavno je določiti razumni rok plačila za opravljeno delo in sankcije za primer neplačil,vendar bi se to najbolj poznalo ravno v njihovem koritu.

  6. kamper - 17.10.2007 ob 21:19
    kamper

    jakob007:spoštujem tvoje stališče,vendar je potrebno pogledati širše.

  7. kamper - 17.10.2007 ob 21:49
    kamper

    blitz:se strinjam.Čeprav smo v Evropski skupnosti so pravila drugačna,pravice in dolžnosti so druge,plače so drugačne,standard je drugi,samo znoj je enako slan.

  8. poezija - 18.10.2007 ob 07:27
    poezija

    Stirnjam se s teboj kamper, da imajo mladi težave, predvsem tisti, ki bi se radi lotili samostojnega posla, ki zahteva nekaj začetnega kapitala. Mladi niso samo študentje, pač pa so v različnih poklicih, ki jih tudi potrebujemo. V teh časih se je potrebno znajti in vrtati, da se najde rešitev. Saj včasih se ponudi. Za inofrmacijo se je treba zelo potruditi in biti na tekočem. Plačilna nedisciplina je vir najcenejšega financiranja in si ga večji res z veseljem privoščijo na manjših. Tudi princip plačevanja davka na dodano vrednost takoj ob izdani fakturi je za majhen posel na začetku veliko breme. Politika je bila usmerjena v “prestrukturiranje gospodarstva”, češ naj se obdržijo samo dobri, tisti ki si res izborijo svoj tržni delež. A pri drobnem gospodarstvu je pozabila na mlade, ki težko začnejo, čeprav imajo nekateri veliko volje in dobre vizije. Večji gospodarski subjekti so se tudi morali rešiti z dokapitalizacijo. Mlad zasebnik, začetnik, si tako ne more pomagati, težko najde “zasebnega investitorja”.

    In res je tako kot ugotavljaš, osnovna družbena razslojenost, ki je nastala v preteklem obdobju na pošten ali pa tudi nepošten način, se na tak način vleče iz generacije v generacijo.

    lp Nevenka

  9. čivka - 18.10.2007 ob 11:22
    čivka

    Sistem je krut in sploh ni človeški, več…! Mladi pa našpukajo! Samo “kode” še manjakajo na naših čelih, pa se sploh ne bomo več pogovarjali, ne bo potrebe :evil:

  10. kamper - 18.10.2007 ob 18:34
    kamper

    poezija:hvala za komentar,vesel sem kadar vidim da ljudem ni vseeno kaj se dogaja okoli nas,tako ostaja upanje da se bo kaj spremenilo.

  11. kamper - 18.10.2007 ob 18:38
    kamper

    čivka:zato je potrebno da se kaj spremeni,kajti če na mladih svet stoji in jih bomo ovirali,namesto pomagali se nam ne piše dobro.

  12. bamboo - 18.10.2007 ob 20:01
    bamboo

    taksne stvari se tudi v moji glavi porajajo ja…delam ja, studiram tudi, samo kdaj bom dobila prvo pravo zaposlitev je pa tudi drugo vprasanje

  13. radovednez - 18.10.2007 ob 20:25

    Država pomaga mladim in podjetnim v okviru inkubatorjev. Tam mladim ljudem z idejo pomagajo na različne načine. Pomagajo pri ustanovitvi podjetja in jim nudijo zunanje svetovalce na področju prava in podjetništva, ki jih plača država. Prav tako imajo mlada podjetja v okviru inkubatorja na voljo brezplačno računovodstvo in pa delovne prostore pod zelo ugodnimi pogoji.

    Torej država naredi nekaj za mlade podjetnike. Vendar ne za tiste, katerih osnovna dejavnost je bloganje in jadikovanje.

    Poleg tega se je v Sloveniji organizirala tudi mreža t.i. poslovnih angelov - t.j. premožnih posameznikov, ki so pripravljeni investirati v tvegane projekte. Ti svoje deleže po nekaj letih praviloma prodajo - ali podjetniku(ki je vmes nekaj zaslužil) nazaj ali pa komu tretjemu - to vse je lahko tudi stvar predhodnega dogovora. Obstaja tudi več t.i. tveganih skladov, ki prav tako iščejo mlade ljudi s perspektivnimi idejami.

    Zgornji prispevki so tako bolj govorjenje na pamet. Očitno se nihče sploh ne pozanima, kakšna je situacija, preden jo komentira. Je pa res, da bi bilo lahko bolje. Vendar država se je šele pred 15 leti osvobodila komunizma in stvari ne morejo čez noč postati primerljive z Nemčijo.

    Je pa velik problem Slovenije plačilna nedisciplina. To pa je tisto, kar ubija mlade in še nemočne podjetnike. Tu bi država morala storiti več. Oz. sploh kaj storiti.

    @kamper “hvala za komentar,vesel sem kadar vidim da ljudem ni vseeno kaj se dogaja okoli nas,tako ostaja upanje da se bo kaj spremenilo.”

    Dokler so ljudje tako naivni, da vidijo upanje v besedah sindikatov in štrajkih za 1 ali 2% dvig plače(zaradi katerega revež ne bo nič manj revež), ostajam zelo črnogled glede tega, da se bo kaj spremenilo na bolje. Boljši standard in boljše plače lahko pridejo samo z vlaganjem v razvoj in znanje. Vse ostalo je demagogija.

    Nenazadnje - preberite današnji komentar guvernerja Banke SLovenije o tem, kam peljejo zahteve sindikatov.

  14. radovednez - 18.10.2007 ob 20:27

    @poezija

    “Tudi princip plačevanja davka na dodano vrednost takoj ob izdani fakturi je za majhen posel na začetku veliko breme. “

    Državi moraš plačati davek ne glede na to, ali boš račun sploh kdaj imel plačan. Tu je problem. Države plačilna nedisciplina sploh ne zanima.

  15. kamper - 18.10.2007 ob 22:09
    kamper

    radovednež:Hvala za tvoj obširen komentar,škode le,da pri tolikšnih besedah nisi napisal tudi kakšnega konkrektnega naslova,kamor bi se mladi lahko obrnili za pomoč,da ga posredujem mojim mladim znancem,obrtnikom in podjetnikom,ki nimajo časa za bloganje (ki ti gre očitno na živce) in jadikovanje,ker se morajo boriti za obstanek in morajo reševati stvari,ki bi jih morala rešiti država. Oprosti moji blogerski nevednosti,pa mi povej še kje se dobi imenik angelov (mislim popolnoma resno) da ga tudi posredujem naprej in pa po možnosti brezplačne izterjevalce,da bodo izterjali plačila za opravljena dela. Če misliš,da so življenske situacije govorjenje na pamet,potem ne vem kje živiš,kajti jaz pišem zgodbo iz življenja ljudi ki me obkrožajo in si kruh služijo z delom in ne s puhlimi besedami.Če pa vlada v petnajstih letih ni ugotovila kaj je dobro in kaj slabo za državljane je to vprašanje njene kredibilnosti.Tudi se nihče priseben ne trudi primerjati z Nemčijo,lahko pa popolnoma svobodno pove kaj je v Nemčiji boljše.Kar se pa komunizma tiče,je bil rok plačila 8 (osem) dni! No pri plačilni nedisciplini se le strinjava,se pa pojavi vprašanje zakaj država noče nič storiti v tej smeri,ker je nesposobne,ker ne zna,ker nima vzvodov,ker nima ministrstva za neplačilni promet.Nič od tega,ampak samo zato ker ima korist od tega,da nič ne naredi. Nikar ne misli,da so ljudje tako naivni, samo ni še prišel pravi čas Od branja komentarja guvernerja pa ne vem,če se bo kaj poznalo v želodcu.

    Lep pozdrav

  16. strojnik - 18.10.2007 ob 22:16
    strojnik

    @kamper: Naš radovednež zelo rad in dosti bere. Vse kar je napisal, je dejansko res napisano, izvaja se pa tako, da je varnosti radi, bolje biti tiho. Je vse na lastni koži probano… :roll:

  17. poezija - 18.10.2007 ob 22:17
    poezija

    Za vzpodbudo malega gospodarstva so obstajale tudi pomoči, ki jih je namenila EU. A spet je bilo to potrebno pravočasno izvedeti. Zato pa pravim, da se je nujno o nekaterih stvareh temeljito pozanimati. lp Nevenka

  18. zdravje - 19.10.2007 ob 02:26

    O tejle naši, ljubi državici bi se dalo veliko, veliko napisati. Država, grobar mladih, pa še mnogih drugih tudi.

  19. kamper - 19.10.2007 ob 06:40
    kamper

    strojnik:sem probal tudi sam,leta nazaj sem imel obrt,pa je inflacija požrla vse,samo dogov,ki so se strmo večali so mi ostali.Naslednjič,v času te države,me je pokopala plačilna nedisciplina.Ko sem bil potem na zavodu za zaposlovanje smo morali mesec dni hoditi na zavod,kjer so nas učili podjetništva in obljubljali državno pomoč.Nato smo še teden dni izdelovali poslovni načrt in ko smo vse naredili,kar je država zahtevala od nas,so nam sporočili,da z državno pomočjo ne bo nič,ker država nima več denarja.

    Če bi v tem mesecu in nekaj počel karkoli bi bilo več koristi,tako pa je bilo to le izguba časa in poslušanje puhlic.

  20. kamper - 19.10.2007 ob 06:44
    kamper

    poezija:Konkrektne pomoči in informacije se zbirajo pri koritu in tam izbrancem tudi podelijo,pleve pa vržejo med narod.

  21. kamper - 19.10.2007 ob 06:51
    kamper

    zdravje:Pišem samo iz lastnih izkušenj in izkušenj zaupanja vrednih ljudi,zato me je zbodla pripomba gospoda radovedneža,da so naši prispevki, pisanje na pamet.

  22. radovednez - 19.10.2007 ob 09:14

    Ne gre mi na zivce bloganje. Rad jih prebiram. Moti me jamranje vsepovprek(pa ne mislim zdaj točno ta prispevek, a tudi delno) in naivna miselnost, da sindikati ponujajo rešitev za sleherno težavo.

    Tudi jaz govorim iz lastnih izkušenj. Je pa res, da so se te storitve začele bolj razvijati šele v zadnjih nekaj letih. Dobiš kar konkretne informacije in to brezplačno. Pomagajo pa ti tudi pri kandidiranju za EU sredstva, kjer imaš poseben razpis za mlada podjetja, ki sodelujejo z inkubatorji in lahko dobiš 25.000Euro. Naslovi za to so:

    Tole so t.i.inkubatorji: 1. http://www.lui.uni-lj.si 2. http://www.tovarnapodjemov.org/ 3. http://www.uip.si 4. Če imaš dobro idejo, ti bodo pomagali tudi na http://www.tp-lj.si

    Tule na strani PCMG imaš celo zeznam zelo konkretnih ponudb investitorjev: 4. www2.pcmg.si/aplikacije/poslovniangeli/lst_angel.asp (www2.pcmg.si/angeli/index.htm)

    Sicer pa še malo pogooglaj.

    Morda prispevki niso pisanje na pamet, so pa nekoliko zastareli, saj je dejansko stanje nekoliko drugačno. Moraš pa se v vsakem primeru trudit in nepretrgoma “brskat”. Sicer je bolje, da se ne greš podjetništva.

  23. radovednez - 19.10.2007 ob 09:17

    @poezija

    “Za vzpodbudo malega gospodarstva so obstajale tudi pomoči, ki jih je namenila EU. A spet je bilo to potrebno pravočasno izvedeti. “

    http://www.podjetniskisklad.si - samo tole stran je treba enkrat mesečno pogledat, pa izveš vse o razpisih za sredstva EU. Upam, da kdo ne pričakuje, da bo država pošiljala na dom uradnike, ki vas bodo opozorili, da si poglejte to in to stran.

  24. radovednez - 19.10.2007 ob 09:18

    “Od branja komentarja guvernerja pa ne vem,če se bo kaj poznalo v želodcu.”

    Torej bereš samo komentarje, ki pihajo na dušo tvojemu nezadovoljstvu? Se ti res zdi, da je to prava pot?

  25. VILINČEK - 19.10.2007 ob 10:04

    Pretežka tema za današnji dan, a žal zelo resnična.

    Lep vikend ti želim in veliko sonca na tvojo stran.

  26. kamper - 19.10.2007 ob 15:57
    kamper

    radovednež:najlepša hvala za naslove,jih bom takoj posredoval naprej,ker me zanimajo rezultati.

    Kar se tiče branja komentarja guvernerja,pa še vedno trdim,ne bo pomagalo rešiti problem,imaš pa prav,rajše imam pozitivne komentarje,kot negativne,kaj ti ne?

    Pa še nekaj,gospodarstvo,ki sloni na premalo plačanih delavcih,ni vredno počenega groša.

    Lep pozdrav

  27. radovednez - 19.10.2007 ob 18:11

    “Pa še nekaj,gospodarstvo,ki sloni na premalo plačanih delavcih,ni vredno počenega groša.”

    V Sloveniji je zelo veliko uspešnih podjetij, ki svoje zaposlene tudi dobro plačajo. Je pa tudi veliko neuspešnih podjetij, ki svojih delavcev ne morejo dobro plačati. In kaj se bo zgodilo, če jih država prisili, da jih bolje plača? To kar pravi tudi guverner in tudi zdrava kmečka pamet - enostavno zaprli bodo. Jaz osebno v tem ne vidim tragike, saj dobra podjetja ves čas rastejo in bodo tudi nezaposleni lažje našli drugo delo. Je pa res, da bodo taisti sindikati za propadanje zopet krivili vlado, čeprav bodo sami zahtevali poseg države v tisto področje, ki bi ga moral določati predvsem trg.

    Danes se uspešno podjetja zaveda, da mora zaposlene tudi primerno plačati, če jih sploh hoče obdržati. Nezaposlenost je na zavidljivo nizki ravni, mnogi od njih niti nočejo delati in splošno znano je, da mnoga uspešna podjetja ne zmorejo najti dovolj delavcev. Pa ne mislim zdaj le na obiralce hmelja, ampak tudi kvalitetna inženirska mesta, ki so plačana od 1000Euro navzgor.

    Slovenska podjetja bi bila še mnogo uspešnejša, če stroški dela ne bi bili tako enormni (dobro plačan inženir te pride skoraj še enkrat več kot je njegova neto plača). Ampak tudi temu sindikati nasprotujejo, saj so mnenja, da bodo bogati tako še bolj bogati. Kdo bi razumel?

  28. radovednez - 19.10.2007 ob 18:17

    “Kar se tiče branja komentarja guvernerja,pa še vedno trdim,ne bo pomagalo rešiti problem,imaš pa prav,rajše imam pozitivne komentarje,kot negativne,kaj ti ne?”

    Najraje imam objektivne komentarje. Objektivnost je sicer težko garantirati, zato je dobro slišati več mnenj. Vsekakor imam raje negativen, a realen komentar, kot iluzije, ki nam jih prodajajo sindikalisti. Njegov komentar sam po sebi ne bo rešil ničesar, bi pa ga lahko vzeli na znanje.

  29. nostromo - 19.10.2007 ob 19:56

    kamper ze ve on govori o realnem radovednez pa o virtualnem inkubatorji so izguba casa kaj ce meni svetovanje ko pa je treba realno delat in placat racune a ko treba kasirat se mora se borit za svoj denar ta drzavaje je res grobar .vzemejo ti se preden kaj zasluzis pa kako se bom pol razvijai in zaposlovali druge zakaj drzava hoce davek od mene zakaj ona ne izterja od dolznika,zakaj ona ne piha na duso dolznikon za njenih 20 %mislim da bi bilo ze to zelo uspodbudn za mlade podjetnike

  30. nostromo - 19.10.2007 ob 20:04

    sindikati vejo o vseh boleznih ki so v nasi drzavici ampak nimajo interesa dvigat dosti praha ker se da z manj praha vec zasluzit in lahko vec casa natejujejo ovcke:evil:

  31. radovednez - 19.10.2007 ob 20:34

    Brezplačno računovodstvo, delno kritje stroškov pri ustanavljanju podjetja, brezplačno pravno svetovanje (priprava različnih pogodb), brezplačno svetovanje glede intelektualne zaščite, delovni prostori pod zelo ugodnimi pogoji, povezovanje z bankami in investitorji….

    To so zelo realni prispevki, ki mladim podjetnikom do neke mere pomagajo. To je podporno okolje, da boš ti lažje REALNO delal.

    Očitno je problem ravno v takšnih pričakovanjih - da bo država delala namesto njih. Naloga države ni, da ti postavi firmo, ampak da ti omogoči ugodne pogoje. In zgoraj omenjene ustanove lahko zelo pomagajo v težkih začetkih.

    Še zdaleč pa ni to vse - saj sem že prej napisal, katere so bistvene težave, ki pestijo podjetnike. Države bi morala več narediti za izboljšanje plačilne discipline, vendar ne vem, kakšne vzvode ima na voljo. To, da od tebe zahtevajo plačilo davka, tudi če ti dolžnik računa ne plača, zagotovo ni vzpodbuda. Ne bi bilo napačno tudi, če bi bilo mladim podjetjem potrebno plačevati manj davka. Vendar se tu zopet pojavljajo možnosti zlorabe tega.

    To so vprašanja, s katerimi bi se morali ukvarjati tudi sindikati. S takšnimi ukrepi bi se delavcem bistveno bolje pisalo, kot če dvignemo minimalca za 5%.

    In najbrž vem, kaj govorim. Ker lahko to vem iz prve roke.

  32. blitz - 20.10.2007 ob 10:37
    blitz

    Si ne morem kaj, da ne bi pritegnil radovednezu. Tisti, ki ima podjetniško žilico, se bo posla lotil in seveda znal tudi dobro izkoristiti svetovalne in druge možnosti, ki jih da država. Tisti, ki pa misli, da mu morajo drugi vse narediti in temu ustrezno le jamra, si pa naj raje službo išče, ker ne bo nikoli podjetnik, ne pri nas, ne v Ameriki.

    Ostaja pa seveda kroničen problem plačilne discipline, ki pa nas v končni fazi vse tepe.

  33. kamper - 20.10.2007 ob 19:53
    kamper

    blitz:Tudi jaz bi pritegnil radovednežu,če bi bila moja objava vržena kar tako počez brez glave in repa.Objavil sem pa problem,ki ga ima točno določena struktura mladih ljudi,ki so se samozaposlili,ki so s svojimi skromnimi sredstvi začeli posel vsak na svojem področju,ki so pridni,delavni,ambiciozni,ustvarjalni,ki izdelujejo kvalitetne izdelke in opravljajo kvalitetne storitve po konkurenčnih cenah.Po vsem navedenim bi moralo vse delovat kot ura,pa neTudi zakaj ne sem napisal in celo moj osebni primer.Nikjer nisem nič pisal o podjetnikih,ki jim je bloganje osnovna dejavnost niti o kakšnem jadikovanju,niti o sindikatih,niti o kakšni želji da bi država delala namesto mladih niti o nobenih uradnikih ki bi morali hoditi na dom,to je vse bluzenje radovedneža.O vseh pomočeh o katerih govori radovednež bi se zelo strinjal,če bi ta sistem deloval,pa ne deluje.Zelo rad bi videl,da ima prav,ker bi se v tem primeru situacija zboljševala,tako pa gre vse slabše.

    S tem bi zaključil mojo razpravo o tej temi,za piko na i pa bom dodal še eno življensko resnico.

    Moj znanec v marinah opravlja vzdrževanje in popravila plovil,med drugi tudi jahte miljonskih vrednosti v lasti uspešnih slovenskih podjetnikov,ki so tudi lastniki kupa nepremičnin na obali.Glavna skupna lastnost jim je da imajo vsi kakšnega znanca na vladi s katerimi se radi pohvalijo,da so njihovi delavci mizerno plačani,da so največji dolžniki podizvajalcem in da ima moj znanec samo z njimi problem s plačilom,čeprav le ti hvalijo njegovo delo.Tudi on mora kupiti materijal,orodje,plačati davke in prispevke,gorivo,skrbeti za družino.Kaj naj gre za mesec dni v inkubator pa bo rešil vse probleme?Nemci,Italijani,Avstrijci poravnajo račune brez problemov.Naši velepodjetniki z inkubatorji in evropskimi sredstvi pa se izgovarjajo,bomo porihtali jutri,potem pa jih mesec dni ni na spregled,potem pa danes nimam,imam ravno goste,te pokličem čez dve ure,imamo ravno kosilo,pridi jutri in podobne škuže.Fej in fuj!

    Brez zamere blitz in lepo se imej :smile:

  34. vvooodnarka - 20.10.2007 ob 23:10
    vvooodnarka

    @ Radovedneš, (komentiram tvoj prvi komentar) V njem naštevaš kaj in koliko vse nudijo pomoči… malo si preveč naložil veš, pa brez zamere, sem dala te stvari skozi in v večini sem bila odvisna za vse od svojih financ. Vsa svetovanja in podobne izobraževalne ceramoniale, če nimaš za polovico za plačat si lahko lepo pod nosem obrišeš. Ko pride čas, da ti naj bi kaj financirali moraš doktorat spisat in dobro kilo papirjev prinesti za vlogo, ni pa še nič zagarantirano, da bo kaj plačila. Ob štartu ti naša preljuba državica kvečjemu bolj v škodo in v težave, kot v pomoč. Dan danes je država premalo naklonjena svojemu narodu. Tako, da pridni Slovenci v tujini uspejo s svojim delom, tu doma pa si za pridno delo prej štrafan kot nagrajen. Delež polen je večji kot dobronamerne poudarjam iskrene pomoči.

    Koliko deklet, žensk, mam, žena je državna politika s svojim početjem spravila ob delo, ki bi ga rade delale pa je šla proizvodnja konfekcije v tri krasne. Si predstavljaš, da so se vse izšolale za ta poklic zato, ker bi ga rade delale, in živele sebe in družino. Pa se je zasukalo tako, da je tistim na višjih inšancah prav. Podjetja so razpadla, šivalne stroje in opremo so vodilni pobral.

    Lp, vvooodnarka

  35. vvooodnarka - 20.10.2007 ob 23:26
    vvooodnarka

    @ Radovednež, toliko vidiš podpornega okolja, premalo pa ti je poznano odvijanje v situaciji tukaj intdaj. NIč ni zastonj, vse moraš plačat. Vse pa je odvisno od posameznikove iznajdljivosti in vez, če to manjka adijo lepe besede “za vse enake možnosti. ” …..

  36. sandi - 21.10.2007 ob 22:25

    kdro hoče bo delal, kdor se še znajde bo delal še lažje, kdor pa zna pogledati kaj mu še država ali občina nudi , bo tudi to izkoristil pa naj bo malo al dosti…VOLJA za delo, in seveda skromnost..držite se načela iz MALEGA zraste (lahko ) tudi veliko….torej ne pričakovati preveč od življenja..je pa res , da če se lotiš nekaj delati pri 20.letih je eno , lahko čakaš da zraste,čez čas…. Če pa se lotiš delati pri 40. ali 50., potem ko so te vrgli na cesto, je pa to problem,….žal IN TA PROBLEM BO VEDNO OSTAL…ne zatiskajte si oči…VEČ SREČE V ŽIVLJENJU TISTIM, KI JO NIMAJO….

  37. vvooodnarka - 21.10.2007 ob 22:51
    vvooodnarka

    S fnancam je nekako tako, da grejo finance na kup, ki je že in ta postaja še večji. Samo s poštenim delom še ni nihče obogatel. Tam, kjer pa je kup, so odprte neskončne možnosti, da se še povečuje, ker si ravno zaradi obračanja financ ta še povečuje. Saj s financami plačaš in kupiš razne projekte-gore listin, ki jih spišejo razni strokovnjaki, da kandidiraš na zavodih, skladih, občinah, bankah… Tisti, ki pa si tega ne more privoščiti pa ostaja na istem ali pa še na slabšem.

    Lp, vvooodnarka

  38. veloto - 22.10.2007 ob 15:12

    Po teoriji ima radovednež prav, toda to je samo v teoriji. Sem podjetnik tudi jas in moram povedati, da se ne etrinjam z radovednežem. Prvo, ker nisem od včeraj, ker imam dovolj let, da sem dal in bom dal še masikaj skozi upam, drugo ,nesmemo govoriti samo o podjetništvu ali obrti, ker če bi vsi odpirali podjetja kdo bo pa delal? Sindikati morajo biti, da opozorijo na zlorabe in iskoriščanje, kr drugače bi se delalo kot v času suženjstva. Pravimo o nekaj procentih? Poglejmo realno, poznam lep kup podjetnikov, ki zmeraj tarnajo glede plač, davkov, tehnološki razvoj, konkurenca …., češ, da bi morali ukiniti malico, potne stroške in celo po možnosti znižati plačo. Vsi ti, in jih ni malo (dokazano kadar koli) dajo delavcem zajamčen osebni dohodek, nad ure neplačane, dopusti lahko polovico odpiši itd, itd,… imajo v premičninah in nepremičninah toliko vrednosti, če bi polovico prodali bi bilo dovolj za novo tehnologijo, plače, marketing, razvoj in … Sam vem po iskušnjah v tujini, da če nič ne daš nič nimaš. Tam je prioriteta tehnologija, strokovni kader, sposobni delavci in seveda ustrezne plače, da bojo lahko zadržali svoj kader, komaj na koncu, ko vse to ustvariš in začnejo sadovi (to lahko traja tudi eno generacijo) si lahko privoščiš to kar naši podjetniki v nekaj letih. Ker smo država, ki gleda samo Ameriko kot edini kliše “demokracije” in kapitalizma ne moremo drugače kot tako. Toda to vodi v propast vsega skupaj. Rekli ste o plači visokošolcev, sramotno, da ste omenili 1000 evrov, tukaj se vidi vaš odnos in mišljenje vsega skupa; kar ste napisali. Realno povedano., če imamo dajatve z majhno razliko v procentih kot v drugih državah, cene materijala, itd., itd., ni opravičila, da nebi mogla biti tudi plača vsaj približno kot drugje (drugje ne mislim na Poljsko, Češko ….). Strinjam se v kolikor nisi sposoben biti potjetnik pač se zaposliš tam kjer te rabijo. Vsak bi rad šel delat za ustrezno plačilo, ne govoriti, da nočejo delati , samo premalo je nagrajeno delo, v tem je problem. Ne gledati statistike , ker so pisane po strukturi, ki v tistem momentu vlada ne glede na sedanjo ali prešnjo. Brezpolenost se ni zmanjšala nasprotno še povečala se je. Po statistiki se brezposelnost šteje samo tiste osebe katere so prijavljene v zavodu za zaposlitev ostale pa ne. Že nekaj časa se delavce z določenimi zdravstvenimi težavami in delavce nad 55 let starosti avtomatsko da na socijali in se odpiše iz zavoda in seveda po statistiki je manj brez poselnih. Lahko bi marsikaj napisal in odprl oči marsikomu ali kontriral in to z trdnimi argumenti. Na koncu, ne zapirajte si oči in ušesa, ker to bo znalo zelo drago stati tudi take, kot ste vi. Tisti, ki nimajo kaj več zgubiti itak mu je vseeno in takih na žalost je vedno več in več.

  39. radovednez - 22.10.2007 ob 17:00

    @vodnarka

    Nekaj podpornega okolja je. Seveda bi ga vsi želeli več, res pa je tudi, da se je šele začelo razvijati. Poznam nekaj primerov, kjer jim je sodelovanje zelo koristilo, nekaj pa tudi takih, kjer ni bilo nikakršnih sadov. Veliko je odvisno tudi od vrste projekta, nekaj sreče in pa tudi iznajdljivosti. Vsekakor ti lahko ponudijo nekaj sredstev in pa tisto, kar je najbolj pomembno - mreženje. S potencialnimi partnerji, ki zapolnijo tvoje “luknje” v ideji, z investitorji, itd. To so lahko za nekoga ključne stvari v poslu. Ni vse samo v tem, da ti nekdo dostavi vrečo denarja.

    Vseeno pa mislim, da prihodnost gospodarstva ne bo nikoli temeljila na inkubatorjih, ampak bo odvisna predvsem od gospodarske politike in pa slovenske podjetniške mentalitete. Saj sem napisal, da bi vlada lahko storila ogromno stvari, da bi olajšala življenje podjetjem. A tu mnogokrat trčijo že v interese sindikatov, saj več kvalitetnejših delovnih mest ogroža njihov obstoj. Drugi problem, ki ga vidim, je ta, da je v očeh slovencev uspešen poslovnež gotovo baraba in izkoriščevalec.

    Kdo pravi, da se s poštenim delom ne da obogateti? Jaz sem prepričan, da se da. Ne da pa se obogateti, če se sprijazniš, da boš celo življenje delal eno in isto rutino, možganske celice boš vklopil le tu in tam; ko boš z muko oddelal 8 ur, pa boš pozabil vse skupaj in se posvetil televiziji. Mnogo ljudi je obogatelo na pošten način. A Slovenci nikoli ne vidimo, kako so garali. Vidimo jih le potem, ko nas zbode njihova hiša ali velik avtomobil.

    “Koliko deklet, žensk, mam, žena je državna politika s svojim početjem spravila ob delo, ki bi ga rade delale pa je šla proizvodnja konfekcije v tri krasne.”

    Se povsem strinjam, da bi bilo treba gospodarski kriminal sankcionirati. Ampak proizvodnja konfekcije bi na globalnem trgu zelo težko preživela, tudi če bi šlo vse po “reglcih”. Kdo lahko garantira mesto šivilje vsem tistim ženskam? Tu država nima kaj dosti storiti. Žal se je treba prilagajati novonastalim razmeram. Tako je od nekdaj bilo. Tudi nek programer mora ves čas osvajati vedno nova in nova znanja, saj ga drugače povozi čas. Pa morda se tudi med njimi najde kak nostalgik, ki bi si zelo želel delati na 10 let stari tehnologiji. Razumeš primerjavo?

    @veloto

    “o statistiki se brezposelnost šteje samo tiste osebe katere so prijavljene v zavodu za zaposlitev ostale pa ne.”

    Zelo vesel bom trdnih podatkov o tem, koliko se je brezposelnost povečala, merjeno po stari metodologijo. Ta podatek imaš gotovo pri roki, jaz žal ne.

    “Rekli ste o plači visokošolcev, sramotno, da ste omenili 1000 evrov” Moja napaka. Kot “inženirski” nisem imel v mislih visokošolske izobrazbe, ampak sem hotel poudariti, da gre za delovna mesta na področju informatike, strojništva, elektrotehnike. To so zelo iskani kadri, tudi tisti s srednješolsko izobrazbo. In najde se mnogo takšnih (s srednješolsko izobrazbo), ki dobivajo tudi 2-kratnik zgoraj omenjenega zneska. To se mi ne zdi tako slabo.

    Vaše trditve o izkoriščanju zaposlenih v mnogo primerih žal držijo. Ampak to je problem preslabega nadzora in slabe kaznovalne politike za takšne primere. Obstaja namreč tudi zelo veliko podjetnikov, ki nenehno vlagajo v razvoj, nove naprave in nenehno odpirajo nova delovna mesta. Zato se mi zdi takšno posplošeno pisanje o podjetnikih zelo krivično.

  40. veloto - 22.10.2007 ob 20:19

    Radovednež, vidim, dase počasi najdeva, seveda vi v vaši strokovni plati jaz pa kot dolgoletni podjetnik v tujini in doma. Posplošeno sem pisal, ker bi moral pisati najmanj 24 ur. strinjava se o počasnosti in o marsičem nerešeno o gospodarski politiki glede razvoja zasebnega gospodarstva. Spomnem se tisto leto, ko smo se osamosvojili, takrat je naša novo pečena vlada in mediji razglabljali po kakšnem vzorcu bi kreirali našo politiko o gospodarstvu, prometu, zdravsrvu, socijali …. Najbolj je bila primerna Islandija glede števila prebivalstva in po majhnosti. V Islandiji namreč imajo v državnem aparatu zelo malo redno zaposlenih, samo tiste ministre katere so nujno potrebni, kot naprimer predsednik vlade, finančni minister, minister za notranje zadeve in še par, kateri pač rabijo poln delovni čas za opravljanje svojih nalog. Ostali pa kot funkcija ob svojem delu. Zaskaj sem to začel, ker se je na veliko govorilo, da kot tako majhna država nebi zmogla imeti veliki državni aparat. Na žalost se je vse skupaj obrnilo drugače kot vidimo po številu prebivalcev imamo zelo visok procent, ki delajo s polnim delovnim časom v ministrsvu kot nekatere sosednje države z 30 000 000 miljoni prebivalcev ali več. No in tukaj se je začelo. Vedno smo pri vsakem zapletu ali slabo postavljenem zakonu ali zaradi težev o razvoju itd, itd, da je krivo to, ker smo komaj na začetku, da bomo rabili okoli 10 let, da se postavimo na noge, da o demokraciji premalo vemo in komaj spoznavamo sploh pomen besede demokracija v eni državi. OK, sedaj je že 16 let mimo in še zmeraj govorimo, da smo še mladi itd. itd.,Temu bi bil prepričan, če bi bili Makedonija, Bosna ali črna gora, . . ., ker smo slovenija ti izgovori ne držijo 100%. Slovenija je imela to srečo, da meji z Avstrijo in italijo in to se poznalo po kulturi po mentaliteti po sistemi, kisi je samo slovenija lahko privoščila v bivši jugo. Torej smo imeli vseskozi na dlani kako se razvija demokracija, tržno gospodarstvo, politika itd, itd, ves ta čas; ki ni bil kratek smo mi navadni državljani že vedeli nekatere slabe strani in dobre strani demokracije. Še dosti več so vedeli ljudje v politični strukturi kateri so nas popeljeli v samostojnost in demokracijo. Torej kje je lepše kot tako, da vidiš in veš dobre in slabe strani drugje, da bi pri svoji nalogi ne delal večjih napak. Res, da vsak začetek je težek, zdi se mi velika razlika med nami, ki smo imeli vse možnosti učenja prej ali med tistimi, ki so začeli od nule in rabili res nekaj let. Torej izgovorov ni in konec. Največ smo se bali divjega kapitalizma, pa ga imamo nažalost saj sam papež, ko je bil v Sloveniji opozoril na divji kapitalizem, ki se razvija v takih državah kot smo mi. Zakaj pravim divlji kapitalizem, ker imamo vse pokazatelje na to. Že samo razmišljanje in prepričanje o tem “to je kapitalizem in tako je in konec” veste na kaj me to spominja, na 40 let nazaj, nebom razlagal. Saj tudi druge države imajo kapitalizem poglejmo Švedsko, Finsko, Dansko, Avstrijo, Belgijo itd. Pravite, da država naredi dovolj in da možnosti novo pečenim podjetnikom ali tistim, ki misli postati podjetniki ali obrtniki. pogoje in Zakone o prijavi in registraciji podjetja verjetno poznate. Ste se kdaj pozanimali kako je v drugih demokratičnih državah? Verjetno ne. Ni dovolj imeti na rspolago kot pravite svetovanje, spletne strani, strokovnjake v določenih področjih itd,itd,. To je vse tisti kar spada ko se odločaš, kaj pa potem, ko bi moral na dejstva? Zelo malo srečnežev dobijo subvencije, pomoč začetnega kapitala, ustrezne pogoje itd,itd, veliko število ne pride na vrsto zato in se hočeje sami prebiti pač kot morejo. No in tukaj se zatakne, papirji papirji pairji. V Italiji naprimer, prideč na občino daš vlogo, lahko zdaj po novem tudi po el.pošti in isti dan začneš delati, če iamš obrt ali delavnico (ne komplicirajo kot prinas, da te že na začetku uničijo z vsemi inšpekcijami, izpiti, ustreznosti WCjev itd,itd in ostaneš bres vsega, ze na štartu), ti dovolijo da začneš z minimalnimi pogoji tako, da začneš čim prej z delom, ker bojo dobili denar s tvojim plačevabjem davke, ne. določeno obdobje zdi se mi okli 5 let plačuješ minimalni davek, tako, da imaš možnost se razvijati in, če si koliko toliko znajdljiv in znaš plavati v poslovnih krogih v tem času še nekoga zaposliš in povečaš svoje delovno območje z večjimi finančnimi došseški se ti potem podaljšajo ugodnosti sicer ne toliko kot prej toda dovolj, da imaš voljo za še večjo širitev, če pa ne uspeš nič od naštetega pač ostane družinska majhna firma, ki si zasluži malo več neto plače ko bi delal drugja ali popolnoma zapreš, ker če v tisih začetnih letih, ki tidajo vse ugodnoti ne pokažeš, da si se rrazvil ti začnejo normalne dajatve, če ti rata preživeti dobro, če pa ne žaili bog. Kaj pa pri nas???? No drugič naprej . Lep pozdrav.

  41. vvooodnarka - 22.10.2007 ob 21:13
    vvooodnarka

    Bom pa nadaljevala, kjer je Voleto prenehal. Na začetku se vse preveč zamudiš z letanjem in urejanjem listin, da urediš porabiš čas in registracija sama ni tako poceni (koliko je danes ne vem). Tako, da brez plačil se stvari ne premaknejo naprej in, ko imaš denar za plačat (tako se je meni zgodilo) lahko urejaš z listinami naprej. Namesto, da delaš v delavnici si od doma, delo stoji, stranke so nervozne že na začetku poslovanja. Nepoznavanje poti, do končnega cilja registracije, te zna marsikaj ujeti v zanko, da izpadeš od obljubljenih sredstev Zavoda za začetek poslovanja (tako se je meni pripetilo, pa sem še srečala, ko se jim je isto pripetilo). PCMG je nudil svetovanja pol plačaš ti pol oni, če nimaš financ si tega ne moreš privoščiti. Tarife svetovalcev so visoke in na šolsko uro. Seminarji, ki jih organizira zbornica, če si redni plačnik se lahko vključiš, drugače ti ne krijejo tistega dela kot bi ti ga. Izdelava projektov za razpise občine, zbornice, banke, države,.. pa niso tako poceni, da bi si jih lahko privoščil. Vse preveč je zahtevanih prilog, ki podjetnika začetnika dodatno stanejo, če delaš projekt sam pa še čas.

  42. veloto - 23.10.2007 ob 14:38

    Lepo je vodnarka napisala. Poznam tudi primere, kjer so bili projekti ukradeni, kako? Moj znanec je hotel, ker je ostal brez službe, odpreti podjetje. Dal ja skozi vse perepecije katere je imela vodnarka. Zataknilo se je pri projektu, ker za finančno pomoč za novo pečene moraš oddati projekt. Čakal je cca 4 mesece za odgovor . med tem je fušal, da je lahko preživel. Po 4 mesecih dobi odgovor, da projekt nima srednjeročno možnost finančnega in razvojnega uspeha ter zavrnili pomoč. po dveh - treh mesecih opazi reklamno objavo za usluge identične kot je on opisal v projektu. Vrag mu ni dal mira in začel brskat, kako to? Ugotovil je, da ena od uradnic v gospodarski zbornici je posredovala projekt svojemu sinu in seveda odgovorila negativno mojemu znancu. žalit se nimaš komu, ker odgovor bi bi ” saj vsakdo lahko ima podobno idejo”. Takih primerov je vč toda dokazati kar koli v naši ljubi državi z tolikimi luknjami v zakonodaji je nemogoče. To se je pokazalo primer v Kopru tako, da smo imeli dan svobode. Drugi primer: kolega je hotel odpreti obrt vzdrževanje, pranje in čiščenje plovil (manjša plovila do 22m dolžine). Gre v gospodarsko zbornico in ga napotijo v obrtno zbornico. ko razloži kaj bi rad opravljal (moram povedati, da je ostal brez službe kot tehnološki višek, ker so podjetja zaprli in je imel 51 let) so ga vprašali kaj je po poklicu, “grafik” je rekel, “ja” odgovori uradnica “to ne bo šlo” “zakaj ” vpraša kolega, “ker nimate ustrezne izobrazbe”. Že prej niso dobili nikjer šifro dejavnosti, ker za tovstna dela z plovili ni nikjer zapisano. Morali bi dati pod šifro vzdževalec stanovanjskih objektov toda, ker je zraven čiščenje in pranje je drugi resorij. ” Morate ta prvo narediti strokovni izpit kemijskega tehnika, ker boste delali z kemikalijami (upurabljajo se namreč navadna čistila, ki vsaka gospodinja ima v uporabo vsak dan) za strkovni izpit morate hodit na tečaj 6 mesecev in po končanem teoretičnem izpitu boste morali narediti še praktični izpit in to na vlaku ali avtobusu ali letalu. Stalo vas bo vse skupaj nakje okoli 350.000 SIT”. Ko je kolega zvedel kaj mora vse narediti in koliko bo vse to stalo z dodatnimi stroški, ker bi moral se voziti v Ljubljano 2x na teden po cel dan je obupal. Normalno ni več razmišljl o svoji novi pod prisilo delovno kariero, ker kot 51 letnik ni več mogoče dobiti redne službe, razen, če si prijatelj od prijatelja. Se razumemo?

    Drugič naprej. lep pozdrav

Na vrh

Komentiraj

Please visit WP-Admin > Options > SPA and enter the key. Don't have a key? Signup here